Meny

Ofte stilte spørsmål

Medlemskap

Hvorfor betales første periode kontant i resepsjonen? Da treningen forskuddsbetales må første periode betales kontant ved innmelding. Betalingen dekker resterende dager i inneværende måned + neste måned. Dersom avtalegiroen ikke er kommet i orden til første automatiske trekk, vil du få tilsendt en faktura pr mail/post for neste måned, det vil da komme porto i tillegg. Denne fakturaen må betales, da vi ikke har mulighet til å trekke dobbelt ved neste forfall.

Når trekkes treningsavgiften? Treningsavgiften betales forskuddsvis den 20. i hver måned. Dersom dette faller på en helligdag eller helg, vil det trekkes første virkedag etter dette. Vi kan dessverre ikke ha individuelle trekkdatoer.

Hva har skjedd når jeg får faktura på første avdrag som skulle blitt trukket automatisk fra konto? NETS (leverandør av betalings- kort- og informasjonsløsninger) bruker 6-8 uker på å opprette avtalegiro, dermed har vi ikke fullmakt til å trekke fra din konto før dette er i orden. Dersom vi sender deg faktura pr mail/post er det fordi avtalegiro ikke har kommet i orden. Denne fakturaen må betales da vi ikke har mulighet til å trekke dobbelt ved neste forfall.

Må jeg fornye avtalegirokontrakten min etter 12 måneder? Nei, kontrakten fornyer seg automatisk én måned i gangen etter endt bindingstid dersom oppsigelse ikke er signert.

Hva gjør jeg dersom jeg skal flytte og fortsatt er i bindingstid? Ved fremvisning av flyttemelding fra Folkeregisteret eller bekreftelse fra studiested/arbeidsgiver kan bindingstid brytes. Medlemskapet kan kun brytes etter en minimumstid på 6 betalende avdrag.

Hva gjør jeg dersom jeg blir syk og ikke kan trene? Ta snarest mulig med legeattest som dokumenterer at du ikke kan trene, og fremvis denne i resepsjonen. Kontrakten forlenges tilsvarende måneder fravær.

Hva gjør jeg dersom jeg blir kalt inn til avtjening av verneplikt? Avdragene vil bli utsatt til etter avtjeningsperioden er fullført. Ta med innkallingspapirer til resepsjonen så vi får loggført perioden for fraværet. Resterende bindingstid vil starte opp automatisk ved fraværsslutt. Ved kontantavtale vil medlemskapet bli forlenget iht. innkallelsespapirer.

Hva gjør jeg dersom jeg skal jobbe et annet sted eller gå skole i en annen by/land? Ta med dokumentasjon på dette til resepsjonen, slik at vi får loggført fraværet ditt om du ønsker frysning av avtalen. Dersom du er i bindingstid må avdragene betales hver måned som avtalt. Når bindingstiden er over, vil du få trene betalingsfritt i henhold til fraværet før avdragene starter opp igjen. For medlemmer utenfor bindingstid vil avdragene for denne perioden bli stoppet.

Kan jeg ta pause fra treningen, f.eks. i ferier eller lignende? Træn Aktiv Senior og Træn Aktiv Student kan fryses inntil 2 måneder per kalenderår. Perioden må varsles minimum 30 dager før.

Kan jeg endre til en annen avtale (anne type medlemskap) i bindingstiden? Du kan endre type medlemskap ved å ta kontakt med resepsjonen, resterende bindetid blir videreført til det nye medlemskapet du har byttet til.

Kan jeg overføre medlemskapet til en annen person? Medlemskap i bindingstid kan overføres til en annen person, mot et gebyr på 250 kroner. Overføring av medlemskap skjer på eget skjema i resepsjonen, og både du og det nye medlemmet må være tilstede. Det nye medlemmet får pris i henhold til kvalifikasjon. Nytt medlem har valget i å betale resterende måneder i avtalen kontant, eller inngå ny avtalegiroavtale med 12 mnd. bindingstid.

Hvorfor endrer den rabatterte medlemsprisen seg? Rabatterte avtaler som student, senior, offshore og bedrift vil automatisk oppjusteres i pris etter endt bindingstid om ny bekreftelse ikke er mottatt. Det kreves årlig bekreftelse for å beholde rabattert pris.

Hvordan registrerer jeg en eventuell oppsigelse? Det er én måneds oppsigelsestid, gjeldende fra førstkommende månedsskifte. Oppsigelse må skje skriftlig og sendes til post@traen.no.

Må jeg være fylt 18 år for å opprette avtalegiro? Ja, norsk lov sier man må være 18 år for å få opprettet en avtalegiro. Foreldre/foresatte må stå ansvarlig for avtalen fram til fylte 18 år og de må signere på avtalen. Når man oppretter avtalegiro, har man selv ansvar for at den går som avtalt. NB! Medlemmet må også signere selve medlemskontrakten.


Trening

Hva er en personlig trener (PT)? Personlig trening er en treningsform hvor du gjennom hele trenings-økten får individuell oppfølging av en personlig trener. En PT vil gi deg kyndig veiledning og korreksjon under treningen. Dette vil gi en mer effektiv trening, samt at risiko for skader blir redusert. En PT kan også hjelpe deg med oppsett av treningsplanlegging. Alle medlemmer kan benytte seg av vårt tilbud med personlig trener. I våre resepsjoner får du kjøpt klippekort med 1, 3, 6 eller 12.

Får jeg hjelp til å komme i gang i treningssalen?

Ja – vi tilbyr en gratis veiledningstime, som blir din introduksjon til Træn. Du vil få en omvisning på senteret og du vil få svar på det du lurer på om egentrening, gruppetrening, trening med personlig trener, booking-appen og eventuelt behandling hos fysioterapeut/osteopat.

Du vil også få et tilpasset oppstartsprogram

Tilbyr dere fysioterapi og annen fysikalsk behandling?

Træn har fysioterapeuter og osteopat. Les mer her: https://www.traen.no/fysiotera...

Hva har jeg på når jeg skal trene?

Træn ønsker et sunt og godt miljø, og en del av trivselstiltakene omhandler bekledning. Benytte anstendige og ikke støtende treningstøy, vask etter deg (grønn klut), samt benytte gjerne håndkle. Træn påberoper seg retten til å påpeke uskikket treningstøy og utilstrekkelig personlig hygiene. Rene sko som ikke sverter skal benyttes i treningssenteret. Støtende treningstøy definerer vi ulikt for menn og kvinner. For menn gjelder det i hovedsak singlet, hos kvinner handler det f.eks. om lengde på overdel eller shorts. Du kan lese mer om dette under Trivsel- og sikkerhetsregler på Træn, under punkt 2.

Hvordan ser jeg hva en gruppetime inneholder?

Du finner all relevant informasjon om hva den enkelte gruppetimen inneholder på https://www.traen.no/timeplan

Ta kontakt med resepsjonen for andre spørsmål rundt innhold og lignende på gruppetimene.

Kan man bruke magnesium/flytende kalk i styrkesal?

Bruk av magnesium i våre lokaler er tillatt, dersom du viser hensyn og vasker etter deg.

Trening med ledsager

Personer med nedsatt funksjonsevne kan ta med ledsager kostnadsfritt på trening. Ta kontakt på post@traen.no eller resepsjonen for å avklare dette.



Generelt

Er medlemskapet personlig eller kan det lånes ut til familie og venner? Medlemskapet er personlig og adgangsbrikke kan derfor ikke lånes bort. Misbruk kan føre til utestengning fra Træn.

Hva er aldersgrensen på Træn? Man kan bli medlem på Træn fra det året man fyller 16 år. Det er viktig at den som trener er fysisk utviklet og klar for egentrening. Man kan trene sammen med foresatt fra man er 13 år.

Når må jeg forlate senteret om kvelden? Du må avslutte aktiviteten og forlate Træn innen kl. 23:00.

NB: Ved utløsning av alarm og utrykning fra vaktselskap belastes den som utløser alarmen med kr. 2500.

Hvilke rabatter har Træn? Familierabatt:

  • 3 medlemmer - 1000,- totalt
  • 4 medlemmer - 1100,- totalt
  • 5 medlemmer - 1200,- totalt

Studentrabatt: Rabatterte priser for studenter.

Senior/honnør. Bedriftsavtaler: Bedrifter tilbys gunstige priser for sine ansatte. Pris avhenger av antall ansatte som skal trene. Offshoreavtaler: For kunder som kan dokumentere over 120 reisedøgn tilbys rabatterte priser.

Har Træn badstue? Du finner badstue i dame- og herregarderoben.

Selger dere klippekort? Ja. Ta kontakt i resepsjonen eller på post@traen.no.

Fotografering Ta til enhver tid hensyn til andre medlemmer ved fotografering og filming i treningssenteret. Fotografering, inkludert selfies, er ikke tillatt i garderobene.

Hvordan fungerer garderobene? Hos Træn er det mulighet for å låse garderobeskapene med hengelås, denne må medbringes. Vi anbefaler å låse inn alle eiendeler, også sko og ytterplagg.

Hvordan fungerer booking av plass på timer? Du kan bestille plass på timer 4 dager i forveien. Du kan booke time via vår app «Træn Namsos», eller via hjemmesiden vår. https://www.traen.no/timeplan. Bookingen er åpen inntil 30 minutter før timen starter. Du må møte opp på Træn og bekrefte oppmøte 5 minutter før timestart, ellers kan din plass gå til noen på ventelista.

Hvordan få tilgang til online booking av timer?

Første gang man logger inn bruker man mobilnummer, via «glemt passord». Du vil da få tilsendt passord per sms. Passord kan så endres etter eget ønske.

Kan man sette seg på venteliste?

Dersom en time er full kan du sette deg på venteliste. Så snart noen booker seg av, rykker du opp på listen og får sms. Dersom du likevel ikke ønsker å delta på timen, husk å book deg av for å unngå «ikke møtt». Du må møte opp og registere deg senest 15 minutter før timestart, for å beholde plassen på ventelista.

Hva skjer dersom jeg ikke møter til forhåndsbooket time?

Dersom du unnlater å møte til forhåndsbooket gruppetime, eller å avbestille timen senest 2 timer i forveien, vil det blir registrert som en «ikke møtt». Hvis du har 3 eller flere «ikke møtt» ila de siste 30 dagene, vil du ikke kunne benytte online booking.

Kan man få omvisning på senteret?

Om man ønsker å få en omvisning på senteret før man velger å bli medlem kan dette avtales. Ta kontakt i resepsjonen og hør når det passer.

Hva gjør jeg om jeg har glemt adgangsbrikken min?

Om du har glemt medlemskortet ditt, må du henvende deg i resepsjonen for å få adgang til senteret. Du forplikter deg å benytte utstedt medlemskort ved ankomst. Dersom du har mistet eller ødelagt brikken, må du kjøre ny.

BLI MEDLEM HOS OSS I TRÆN

Bli medlem